Hogyan ellenőrizhetjük, hogy nincs-e csőtörés?
Ha a fogyasztó a vízmérő rendszeres ellenőrzése során, vagy a számla alapján úgy gondolja, hogy a vízmérő többet mér a valós fogyasztásnál, először feltétlenül meg kell győződni arról, nincs-e ennek telken- vagy házon belüli oka.
A rejtett szivárgást nagyon nehéz feltárni, azonban ez elsősorban a fogyasztó érdeke.
Amennyiben a fogyasztó azt észleli, hogy a mérő akkor is fogyasztást mutat, amikor minden kifolyócsap zárva van, és sehol nincs jól látható felszíni nyoma vezeték meghibásodásának (csepegő szifon, nedves fal, stb.), csőtörés, illetve szivárgás lehet. Ez esetben a hibát mielőbb fel kell tárni, és javítani kell.
Csőtörés, vagy a kerti csap hibája esetén a mérőállás megjelölésével a szolgáltatót értesíteni kell, hogy kivizsgálja a hiba okát, ugyanis a csatornadíjat nem kell megfizetni, ha az elfolyt víz nem került a csatornába. A csatornadíj elengedését írásban kell kérni, azonban az elfolyt ivóvíz díját ekkor is meg kell fizetni.